W ostatnich miesiącach coraz więcej przedszkoli wdraża systemy i aplikacje, mające pomóc zarówno w zarządzaniu placówką, jak i kontaktach z rodzinami maluchów. Jak korzystanie z tych aplikacji wygląda z perspektywy rodzica? Co aplikacja dla przedszkoli może rodzicowi zaoferować – i czy jest faktycznie przydatna?

Jakie opcje posiada aplikacja dla przedszkoli?
Zacznijmy od przyjrzenia się funkcjom, jakie posiada aplikacja. A raczej – jakie możliwości udostępnia konkretnie rodzicowi.
Wiele zależy tu od systemu, jaki wybierze dyrektor – każdy z nich ma nieco inne funkcje. Na „tapetę” weźmiemy więc jedną z najbardziej kompleksowych aplikacji dla przedszkola: Inso. Za jej pośrednictwem rodzic może:
- Zgłaszać nieobecność dziecka za pomocą paru kliknięć
- Sprawdzać rachunki, szczegóły płatności i zaglądać do archiwum rozliczeń
- Przeglądać aktualności z życia placówki
- Dokonywać szybkich płatności
- Jeśli przedszkole udostępnia taką opcję – wybierać posiłek dla dziecka.
Czy aplikacja dla rodzica faktycznie jest przydatna?
Czy korzystanie z aplikacji to faktycznie ułatwienie dla rodzica? Owszem – przynajmniej póki ta jest łatwa w obsłudze, a do panelu rodzica można zalogować się z komórki, tabletu lub komputera. (W przypadku Inso: istnieje taka możliwość.)
Dziecko zachorowało? Nie trzeba już dzwonić do przedszkola albo pisać maili, by powiadomić o tym dyrektora. Wystarczą trzy kliknięcia i informacja trafi do systemu. Dzięki temu też placówka, wiedząc, że maluch w danym tygodniu się nie pojawi, może zrezygnować z zamówienia dla niego obiadów – a to zmniejszy rachunek.
Podobnież z rozliczeniami. Aplikacja powiadamia o wystawieniu faktury, pozwala też na jej błyskawicznie opłacenie. Jako rodzice mamy dostęp do rozliczeń archiwalnych, możemy też dokładnie sprawdzić, z czego wynika dana kwota – np. jaką sumę zapłaciliśmy za posiłki czy za dodatkowe lekcje.
Bardzo wygodna jest także tablica ogłoszeń. Logując się, można łatwo „podejrzeć” aktualności. Nie trzeba już dzwonić do przedszkolanki czy szukać informacji na przedszkolnym forum, gdy zapomniało się na przykład o dacie wycieczki – wszystko jest dostępne w jednym miejscu.
Dodatkowo, do systemu wprowadzane są informacje o diecie dzieci. To świetna opcja dla rodziców, których maluchy cierpią na alergie czy nietolerancje pokarmowe. Jeśli dziecko nie może czegoś jeść – dane o tym są zawsze „pod ręką”, co zmniejsza szansę na to, że przedszkolakowi ktoś poda posiłek mogący małemu zaszkodzić.
A jak z bezpieczeństwem?
Tu znowu wiele zależy od systemu. W przypadku Inso – wszystkie dane są przechowywane na najlepszych, europejskich serwerach i szyfrowane, tak, aby nie wyciekły. Konta rodzica tworzone są na podstawie kodów, które rodzicom rozdaje dyrektor placówki. W razie konieczności przekazania wiadomości prywatnej, opiekunowie mają możliwość zaadresowania jej do konkretnego rodzica – nie zobaczy jej więc nikt niepowołany. Korzystanie z panelu jest więc całkowicie bezpieczne – trzeba tylko zadbać o to, aby nie podawać swojego hasła osobom postronnym. Trochę więcej na ten temat można przeczytać tutaj. (http://viavision.pl/program-do-obslugi-przedszkola-ulatwienie-dla-nauczycieli-i-rodzicow/).
W Waszym przedszkolu wdrożono taką aplikację? Jeśli tak – koniecznie podzielcie się wrażeniami w komentarzach!